Czy niedobór snu może wpływać na spadek stężęnia testosteronu?

 In Artykuły, Biohacking

📍1 tydzień restrykcji snu z ~9 do ~5 godzin może powodować spadek poziomu testosteronu o 10-15% w grupie młodych mężczyzn o średnim wieku 24.3 lata (SD=4,3).

Deficyt snu może wiązać się z objawami niedoboru androgenów np. niskim poziomem energii, zmniejszonym libido, słabą koncentracją i zwiększoną sennością.

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/1029127…

👉Zanim wydacie kasę na worek cudownych suplementów “na teścia” o wątpliwej skuteczności, albo zdiagnozujecie u siebie przy pomocy jakiegoś “guru” hipogonadyzm i wejdziecie na TRT, zadbajcie o podstawy: WYŚPIJCIE SIĘ, zadbajcie o dietę, nastrój, sex, aktywność fizyczną

📌Przypominam, że podczas redukcji masy ciała, ograniczenie snu może powodować zmniejszenie utraty tkanki tłuszczowej o 55% (1,4 vs 0,6 kg z 8,5 vs. 5,5 godzin snu) i zwiększenie utraty beztłuszczowej masy ciała o 60% (1,5 vs. 2,4 kg). Idzie to w parze ze zwiększoną adaptacją neuroendokrynną do deficytu kalorycznego, zwiększonym uczuciem głodu i zmianą względnego wykorzystania substratów energetycznych w kierunku utleniania mniejszej ilości tłuszczu.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2951287/

Zobacz także

Zostaw komentarz