Dieta na 14 dni

Zawiera indywidualny jadłospis na 14 dni dopasowany do badań oraz przeprowadzonego w trakcie konsultacji wywiadu żywieniowego. Do jadłospisu dołączone są ogólne wytyczne żywieniowe wraz z zamiennikami produktów oraz indywidualnie dopasowaną suplementacją.

W ramach usługi „dieta na 14 dni” otrzymasz:

  • Spersonalizowany, urozmaicony jadłospis na 14 dni dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb
  • Wytyczne żywieniowe
  • Listę dozwolonych i niedozwolonych produktów
  • Indywidualnie opracowaną suplementację

Poniżej został przedstawiony przykładowy zapis diety:

Śniadanie

Skyr czekoladowy z płatkami, orzechami i malinami: Jogurt typu skyr mieszamy z miodem pszczelim, erytrytolem i kakao. Dodajemy płatki owsiane, rodzynki i pestki dynia. Orzechy brazylijskie rozkruszamy i dodajemy do jogurtu. Całość mieszamy i posypujemy malinami.

Produkt waga [g] energia [kcal] białko [g] tłuszcz [g] węglow. og. [g] błonnik [g]
jogurt skyr fruvita, beztłuszczowy naturalny 200.0 131.2 24.0 0.0 8.8 0.0
płatki owsiane 50.0 188.0 6.0 3.6 34.6 3.5
dynia, pestki 10.0 57.2 2.5 4.6 1.8 0.5
maliny 100.0 43.0 1.3 0.3 12.0 6.7
rodzynki, bez pestek, suszone 10.0 29.9 0.3 0.1 7.9 0.4
kakao 16%, proszek 5.0 22.9 0.9 1.1 2.5 0.3
erytrytol 10.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
miód pszczeli 10.0 31.9 0.0 0.0 8.0 0.0
orzechy brazylijskie, suszone, nieblanszowane 10.0 65.6 1.4 6.6 1.2 0.8
RAZEM 405.0 569.7 36.4 16.3 76.9 12.1
Lunch

Krewetki na ostro z oliwą, kaszą gryczaną i warzywami: Krewetki myjemy i oczyszczamy z ogonków. Na patelni rozgrzewamy 10g oliwy i dodajemy krewetki wraz z wyciśniętym czosnkiem. Krewetki smażymy z każdej strony i doprawiamy solą oraz pieprzem. Następnie przekładamy na talerz. Kaszę gryczaną gotujemy. Warzywa myjemy i suszymy. Odcinamy zielone liście pora a białą część kroimy wzdłuż, następnie dokładnie płuczemy i kroimy na małe kawałki. Czosnek obieramy i ścieramy na tarce. Na patelni rozgrzewamy 5g oliwy, dodajemy pora i dusimy ok 3 minut. Dodajemy cukinię oraz paprykę pokrojoną w kostkę i smażymy parę minut. Doprawiamy solą, pieprzem i ostrą papryką. Dodajemy odsączoną kaszę gryczaną, smażymy i mieszamy. Na koniec dodajemy krewetki, mieszamy i posypujemy pokrojoną natką pietruszki.

Produkt Waga [g] Energia [kcal] Białko [g] Tłuszcz [g] Węglow. og. [g] Błonnik [g]
krewetki, mieszane gatunki, świeże 120.0 109.2 23.5 1.2 1.1 0.0
kasza gryczana prażona 90.0 311.4 10.5 2.4 67.5 9.3
por 100.0 29.0 2.2 0.3 5.7 2.7
cukinia 100.0 17.0 1.2 0.1 3.2 1.0
papryka czerwona, słodka 100.0 32.0 1.3 0.5 6.6 2.0
czosnek 10.0 15.2 0.6 0.1 3.3 0.4
oliwa z oliwek 15.0 134.6 0.0 14.9 0.0 0.0
pietruszka, liście 4.0 2.0 0.2 0.0 0.4 0.2
sól 1.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
pieprz czarny 0.5 1.3 0.1 0.0 0.3 0.1
chili w proszku 0.3 0.8 0.0 0.0 0.1 0.1
RAZEM 540.8 652.4 39.7 19.6 88.2 15.8
Obiad

Kurczak z makaronem ryżowym, papryką i sezamem: Makaron ryżowy gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Kurczaka myjemy, usuwamy części niejadalne, następnie suszymy i kroimy w kosteczkę. Imbir oraz czosnek obieramy i ścieramy. Papryczkę chili siekamy w drobną kosteczkę. Paprykę kroimy na krótkie paski. Robimy sos poprzez zmieszanie sosu rybnego wraz z sokiem z cytryny i erytrytolem. Oliwę rozgrzewamy na patelni i podsmażamy imbir i czosnek (około 2 minut do lekkiego zarumienienia) Dodajemy kurczaka i doprawiamy solą. Dodajemy papryczkę chili, paprykę oraz sezam, Po około minucie dodajemy makaron ryżowy i smażymy przez pół minuty. Przesuwamy zawartość patelni na bok, przechylamy patelnię i wlewamy w powstały “dołek” sos, trzymamy go bezpośrednio nad ogniem przez kilkanaście sekund aż zacznie się karmelizować, zredukuje się o połowę i zgęstnieje. Całość mieszamy i dodajemy pokrojony szczypiorek, natkę pietruszki oraz olej sezamowy. W razie potrzeby doprawiamy sosem rybnym.

Produkt Waga [g] Energia [kcal] Białko [g] Tłuszcz [g] Węglow. og. [g] Błonnik [g]
mięso z piersi kurczaka, bez skóry 130.0 127.4 27.9 1.7 0.0 0.0
makaron ryżowy 70.0 254.8 2.4 0.4 58.2 1.1
oliwa z oliwek 10.0 89.7 0.0 10.0 0.0 0.0
imbir korzeń 10.0 8.0 0.2 0.1 1.8 0.2
czosnek 10.0 15.2 0.6 0.1 3.3 0.4
papryka czerwona, hot chili 33.8 13.5 0.6 0.1 3.0 0.5
papryka czerwona, słodka 100.0 32.0 1.3 0.5 6.6 2.0
sezam, nasiona łuskane, suszone 5.0 32.8 1.2 3.0 0.5 0.4
szczypiorek 10.0 3.4 0.4 0.1 0.4 0.3
pietruszka, liście 10.0 4.9 0.4 0.0 0.9 0.4
olej sezamowy 5.0 45.0 0.0 5.0 0.0 0.0
sól 1.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
sos rybny 30.0 20.1 3.9 0.0 0.0 0.0
sok ze świeżej cytryny 5.0 1.1 0.0 0.0 0.3 0.0
erytrytol 10.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
RAZEM 439.8 647.9 39.0 21.0 75.0 5.3
Kolacja

Ryż z musem truskawkowym i skyrem: Ryż gotujemy w wodzie po czym studzimy. Truskawki blendujemy razem z erytrytolem na mus. Ryż nakładamy do talerza, polewamy go musem, dokładamy skyr, masło orzechowe i całość mieszamy.

Produkt Waga [g] Energia [kcal] Białko [g] Tłuszcz [g] Węglow. og. [g] Błonnik [g]
ryż biały, długoziarnisty 70.0 255.5 5.0 0.5 56.0 0.9
truskawki 150.0 48.0 1.1 0.6 10.8 2.7
erytrytol 10.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
jogurt skyr fruvita, beztłuszczowy naturalny 200.0 131.2 24.0 0.0 8.8 0.0
masło orzechowe gładkie 40.0 232.0 10.3 18.4 7.7 2.9
RAZEM 470.0 666.7 40.3 19.5 83.3 6.5
Koktajl

Mango lassi: Mango umyj, obierz i pokrój. Następnie zblenduj na gładką masę z dodatkiem jogurtu naturalnego i miodu. Można dodać wodę w celu uzyskania optymalnej konsystencji.

Produkt Waga [g] Energia [kcal] Białko [g] Tłuszcz [g] Węglow. og. [g] Błonnik [g]
mango 200.0 138.0 1.0 0.6 34.0 3.4
jogurt naturalny, 2% tłuszczu 100.0 60.0 4.3 2.0 6.2 0.0
miód pszczeli 10.0 31.9 0.0 0.0 8.0 0.0
RAZEM 310.0 229.9 5.3 2.6 48.2 3.4