Nie masz pomysłu jak zwiększyć wydatek energetyczny? Uprawiaj seks!

 In Artykuły, Biohacking, Dietetyka sportowa

👉Nie masz pomysłu jak zwiększyć wydatek energetyczny?

👫Uprawiaj seks!

📌 W badaniu z 2013 r. naukowcy z Montrealu obliczyli wydatek energetyczny związany z aktywnością seksualną u 21 młodych, zdrowych par w wieku 21-35 lat. Wydatek energetyczny mierzono za pomocą opaski SenseWear. Wszyscy uczestnicy ukończyli również 30-minutową sesję ćwiczeń z umiarkowaną intensywnością w celu porównania wydatku energetycznego.
Średni wydatek energetyczny podczas aktywności seksualnej wynosił 101 kcal lub 4,2 kcal / min u mężczyzn i 69,1 kcal lub 3,1 kcal / min u kobiet. Ponadto średnia intensywność wynosiła 6,0 MET u mężczyzn i 5,6 MET u kobiet, co stanowi umiarkowaną intensywność. Wydatek energetyczny i intensywność 30 min treningu o umiarkowanej intensywności wynosiły u mężczyzn odpowiednio 276 kcal lub 9.2 kcal/min i 8.5 METS oraz u kobiet odpowiednio 213 kcal lub 7.1 kcal/min i 8.4 METS.

📌 Jako ciekawostka dodam, że najwyższy wydatek energetyczny zmierzony u mężczyzny w trakcie aktywności seksualnej był większy niż średni wydatek energetyczny u uczestników 30 min. wysiłku fizycznego.

📌 Biorąc pod uwagę fakt, że w celu skutecznego pozbycia się kilograma tkanki tłuszczowej potrzebujemy spalić 7700 kcal (zakładając, że nie utracimy przy tym beztłuszczowej masy ciała). W celu skutecznego utlenienia 1 kg tłuszczu wystarczy uprawiać seks przez około 30 godzin.

👉 Powyższe badanie ukazuje, że uprawianie seksu może być skuteczną strategią wspierającą redukcję masy ciała. W trakcie redukcji masy ciała, w celu uniknięcia termogenezy adaptacyjnej wynikającej z deficytu energetycznego oraz w celu uniknięcia stresu związanego z nadmiernym treningiem, warto łączyć przyjemne z pożytecznym. 👍

Zobacz także

Zostaw komentarz