Suplementacja antyoksydant贸w – korzystna czy niekorzystna?

 In Artyku艂y, Dietetyka sportowa, Sporty walki, Suplementacja, 呕ywienie

馃搶W tym badaniu kr贸tkoterminowa (4-dniowa) suplementacja wysokimi dawkami witamin C i E (witamina C: 2000 mg / d; witamina E: 1400 U / d) skutecznie os艂abi艂a wywo艂ane wysi艂kiem uszkodzenie mi臋艣ni i reakcj臋 zapaln膮 wywo艂an膮 4 kolejnymi walkami taekwondo w ci膮gu tego samego dnia.

馃搶Mo偶e to przyczyni膰 si臋 do poprawy “performance’u” zawodnik贸w uczestnicz膮cych w turniejach w sportach walki, na kt贸rych zawodnik musi stoczy膰 kilka walk w kr贸tkim czasie.

馃搶W praktyce jest to cenna wskaz贸wka do wykorzystania g艂贸wnie dla zawodnik贸w startuj膮cych w turniejach amatorskich jedno- lub kilku- dniowych.

馃搶W innym wpisie pisa艂em o niekorzystnym wp艂ywie chronicznej suplementacji antyoksydantami na adaptacj臋 mi臋艣ni, przyrost si艂y czy biogenez臋 mitochondrialn膮 ->聽https://goo.gl/DGDRw9

馃搶Tak wi臋c stale antyoksydant贸w NIE suplementujemy, jednak tak jak pisa艂em w poprzednim wpisie, w trakcie kilkudniowych start贸w, albo w sytuacji kiedy nie zale偶y nam na progresie, a na maksymalnym performance’ie, zbiciu odpowiedzi zapalnej w obliczu powtarzanych w kr贸tkim czasie wysi艂k贸w ju偶 TAK

Zobacz tak偶e